Michal Hochman #24 | O Alveno, realizaci softwaru jako služby i smyslu celoživotního vzdělávání
Jak se podniká v oblasti vývoje a nabídky softwaru jako služby? Co je v tomto oboru nejdůležitější pro získání a udržení si zákazníka? Jak docílit toho, abychom v každém roce mohli vykázat dvojnásobný růst oproti předchozímu období? Co motivuje člověka k tomu, aby začal studovat už čtvrtou vysokou školu? K čemu by mělo vést permanentní a systematické vzdělávání? Hostem dnešního podcastu Ryba smrdí od hlavy je Michal Hochman z firmy IRESOFT.
Od píchaček k modernímu softwaru
„Hujere, do práce se tady chodí hned na první pokus!“ zní známá hláška z filmu Marečku, podejte mi pero, kterou Jiří Sovák pronese v legendární scéně s píchačkami, couráním se přes vrátnici a četbou denního tisku. Svět se od těch dob sice v mnohém změnil, povinnost zaměstnavatele evidovat pracovní dobu ovšem zůstává. Klasické píchačky dnes však už ve většině firem nahrazují cloudové docházkové systémy a další moderní technologie. Náš dnešní host Michal Hochman o tom ví své. Pracuje ve firmě IRESOFT, která vyvíjí softwary na zakázku. Zde má mimo jiné jako ředitel na starosti produkt Alveno, což je docházkový a přístupový systém, který dnes používá přes 2 tisíce zákazníků a eviduje více než 100 tisíc zaměstnanců. Zákazníků stále přibývá, což nejlépe dokládá skutečnost, že Alveno dosahuje prakticky každým rokem dvojnásobného růstu. Jaké jsou příčiny takovéhoto úspěchu?
Partnerství se zákazníkem i systematické vzdělávání
Realizace softwaru jako služby vyžaduje dodržování některých základních principů. Byznys v této oblasti musí být založený na partnerství se zákazníkem, pravidelném kontaktu a komunikaci. Vedle toho však v IRESOFTu také systematicky pracují na oblasti vztahů a firemní kultury formou permanentního vzdělávání a aplikace studia do praxe. Sám Michal Hochman jde ostatním zaměstnancům opravdu příkladem. Vždyť studuje už čtvrtou vysokou školu – na Univerzitě aplikovaného managementu momentálně pracuje na doktorandském programu, v němž nabízí hluboký vhled do toho, jak řídit firmu. Co ho na permanentním vzdělávání tak baví? Jak důležitá je v rámci studia sdílená zkušenost a setkávání se s dalšími lidmi? Jak uplatnit poznatky ze studia v praxi vrcholového manažera?
Odpovědi nejen na tyto otázky naleznete v tomto dalším zajímavém a inspirativním rozhovoru, který jsme pro vás připravili.
Časová osa:
0:21 – Přivítání a představení hosta.
0:41 – O profesním působení ve firmě a produktu Alveno.
2.17 – Krátký vhled do osobního života hosta.
2:53 – Profesní cesta vedoucí do nejvyšší exekutivní role.
5:41 – Transformace Alvena – změna v cenové politice a přístupu ke klientům.
7:59 – V čem spočívá smysl produktu – nabídka softwaru jako služby klientům.
11:52 – V čem tkví příčiny každoročního dvojnásobného růstu Alvena?
14:34 – Rozdíly ve vzdělávání na předchozích školách a na UAM.
17:41 – Aplikace poznatků ze studia při řízení firmy.
21:29 – Kdy lze prohlásit, že marketink funguje, tak jak má (minimální rating)?
23:57 – Jak funguje proces získávání a komunikace se zákazníkem?
26:48 – Co Alveno chystá do budoucna?
29:09 – Optimální míra odchodnosti zákazníků na konci roku.
32:06 – Míra nasycenosti trhu v ČR a plány rozšířit působení na Slovensko.
34:31 – Jaké problémy přináší podnikání v oblasti nabídky softwaru jako služby?
35:43 – Konkrétněji o novém modulu, který Alveno chystá.
38:30 – Závěrečné poselství.
40:08 – Petr Pacher o podobě rozhovorů jako přinášení autentických příběhů a o smyslu vzdělávání.
Zajímá vás více z oblasti managementu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice management.
Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.